Daar is de lente

door Angka d'Eez

Wat een regenweekend vermag !! Daar waar ik vorige vrijdag nog de takken door de bomen zag, doemde er vanmiddag een aaneensluitend front van groen op.
Oef, eindelijk !! Zaaaaalig !!!

Ik heb stevig doorgewerkt op het Terra’s Tuin Terras, maar ik heb weinig – eigenlijk geen – fotootjes genomen :-(.
De bessenstruiken hebben ik voorzien van hun groen gazen jasje, terwijl ikzelf een goede regenjas moest dragen (een mens moet zijn prioriteiten kennen).
Een 10-tal planten palmkool staan in grote potten buiten, waarvan 2 in een rugzak.
Een 10-tal planten broccoli staan in kleine potjes, binnen, nog wat aan te sterken.
De rucola voorziet me dagelijks van een flinke handvol groen blad.
De bonen zijn gezaaid, als alles goed gaat 18 planten.
De erwten houden het op de helft : 9.
De bladvenkel is terug aan het schieten.
De rozemarijn heeft een nieuwe pot gekregen.
Bij de overjaarse palmkool maken de bloemen plaats voor kleine hauwtjes.
De bloedzuring tiert welig en levert mooi, fris en lekker bladgroen.
De potjes limoenklaver verhuizen beurtelings naar de keuken voor een bijna kaalpluk.

Maar ’t is vooral de ontluikende schoonheid van de lente die me raakt.
Ik moet er niets voor doen (denk : grond zeven, potten schrobben, water naar boven sleuren, wieden) en mag er voor 200% van genieten.

IMG_5485
Schattigheid ten top !!

IMG_5508
Het Hallerbos, maar dan met meiklokjes, in wording.

IMG_5520
Too close for comfort, dus met de Nijlganse familie het water in.

IMG_5530
Weldra maakt dit plaats voor het groene deel.

IMG_5532
Enig idee, iemand ? Zelf houd ik het op een wilde appelaar.

IMG_5534
The Bouquet residence…

IMG_5526
Mijn eigenste zuilpruim.

IMG_5536
U ziet, ik vergeet U niet !!

Angka d’Eez

